Kripto paralar ile alakalı yasaklara sosyal medya platformları da dahil olmaya başladı. Özellikle yeni nesil gençlerin farklı video paylaşımları gerçekleştirdiği TikTok son yılların en popüler uygulaması olarak dikkat çekiyor. TikTok üzerinden videolu paylaşımlar yapan fenomenlerin kripto para tanıtımı yapmaları engellendi. Açıklama TikTok platformundan geldi.
Emlak Pencerem / Ekonomi Haberleri - 10 Temmuz 2021 - İstanbul
Dünya genelinde özellikle kripto paralara dair yaptırımlar artarak devame derken, yaptırım uygulayan yasaklayanlar arasına sosyal medya platformları eklenmeye başladı. Dünyanın en büyük arama motoru ağı Google, ADS tarafında kripto paralara uygulanan yaptırımları kaldıracağını duyurmuştu. Diğer taraftan video paylaşım platformu olan TikTokj ise yaptırım kararı aldı. TikTok kullanıcılarının kripto para paylaşımlarına yasak getirildi.
TikTok Cuma günü, belirli türdeki reklamlara artık platformlarında izin verilmeyeceğini duyurdu. FT Adviser'ın 8 Temmuz tarihli bir makalesine göre, kripto tabanlı tanıtım içeriği, artık ayrıntılı konu başlıkları arasında yer aldı.
Sosyal video paylaşım sitesindeki yeni yönergeler, kullanıcıların finansal ürünler hakkında tanıtım içeriği yayınlamasını, gönderenin coğrafi konumundan bağımsız olarak özellikle engelleyecektir. FT Danışmanı makalesinde ayrıntılı olarak “TikTok'un markalı içerik politikasına göre, tüm finansal hizmetlerin ve ürünlerin tanıtımı artık küresel olarak yasaklanmıştır” .
TikTok dogecoin (için yuva DOGE kullanıcıların daha millet almak için bir çaba ilgili videoları paylaştı 2020, içinde) yutturmaca çoğunluğa atlamak . Diğer sosyal medya siteleri de son aylarda dikkate değer finansal piyasa tartışmalarına ev sahipliği yaptı ve Reddi hakkındaki hisse senedi tartışmaları da öne çıktı.
Informed Choice'ın müşteri eğitim başkanı Martin Bamford, "Buna ilişkin yorumum, [TikTok], örneğin bir ticaret platformuna kaydolmak ve ücretsiz hisse senedi almak gibi bir bağlı kuruluş bağlantısına yol açan doğrudan veya dolaylı olarak sponsorlu içeriği sıkıştırıyor" dedi. FT Danışmanı, ekliyor:
“TikTok'ta bu markalı içeriğin büyük bir miktarını görüyoruz, genellikle yetersiz bilgilendirilmiş yorumculardan, zenginlik vaadiyle takipçileri cezbediyor, ancak gerçekte paralarını bağlı kuruluş bağlantıları aracılığıyla kaydolan insanlardan kazanıyor.”
TikTok'un yasağının tüm finansal ürün tartışmaları için mi yoksa yalnızca doğası gereği tanıtım amaçlı olanlar için mi geçerli olduğu belli değil.
Emlak Pencerem / Ekonomi Haberleri - 10 Temmuz 2021 - İstanbul
Dünya genelinde özellikle kripto paralara dair yaptırımlar artarak devame derken, yaptırım uygulayan yasaklayanlar arasına sosyal medya platformları eklenmeye başladı. Dünyanın en büyük arama motoru ağı Google, ADS tarafında kripto paralara uygulanan yaptırımları kaldıracağını duyurmuştu. Diğer taraftan video paylaşım platformu olan TikTokj ise yaptırım kararı aldı. TikTok kullanıcılarının kripto para paylaşımlarına yasak getirildi.
TikTok Cuma günü, belirli türdeki reklamlara artık platformlarında izin verilmeyeceğini duyurdu. FT Adviser'ın 8 Temmuz tarihli bir makalesine göre, kripto tabanlı tanıtım içeriği, artık ayrıntılı konu başlıkları arasında yer aldı.
Sosyal video paylaşım sitesindeki yeni yönergeler, kullanıcıların finansal ürünler hakkında tanıtım içeriği yayınlamasını, gönderenin coğrafi konumundan bağımsız olarak özellikle engelleyecektir. FT Danışmanı makalesinde ayrıntılı olarak “TikTok'un markalı içerik politikasına göre, tüm finansal hizmetlerin ve ürünlerin tanıtımı artık küresel olarak yasaklanmıştır” .
TikTok dogecoin (için yuva DOGE kullanıcıların daha millet almak için bir çaba ilgili videoları paylaştı 2020, içinde) yutturmaca çoğunluğa atlamak . Diğer sosyal medya siteleri de son aylarda dikkate değer finansal piyasa tartışmalarına ev sahipliği yaptı ve Reddi hakkındaki hisse senedi tartışmaları da öne çıktı.
Informed Choice'ın müşteri eğitim başkanı Martin Bamford, "Buna ilişkin yorumum, [TikTok], örneğin bir ticaret platformuna kaydolmak ve ücretsiz hisse senedi almak gibi bir bağlı kuruluş bağlantısına yol açan doğrudan veya dolaylı olarak sponsorlu içeriği sıkıştırıyor" dedi. FT Danışmanı, ekliyor:
“TikTok'ta bu markalı içeriğin büyük bir miktarını görüyoruz, genellikle yetersiz bilgilendirilmiş yorumculardan, zenginlik vaadiyle takipçileri cezbediyor, ancak gerçekte paralarını bağlı kuruluş bağlantıları aracılığıyla kaydolan insanlardan kazanıyor.”
TikTok'un yasağının tüm finansal ürün tartışmaları için mi yoksa yalnızca doğası gereği tanıtım amaçlı olanlar için mi geçerli olduğu belli değil.