Üst Segment Gösterişsiz Lüks Konut İstiyor
Genel Müdür Cansel Turgut Yazıcı ile Yönetim Kurulu Başkanı Halil İbrahim Zeytin yaptıkları sunumda, üst segmentin gösterişsiz konut istediği, orta segmentin ise konut seçiminde önceliği çocuklarına verdiği tespitinde bulundular.
Yayınlanma :
12.12.2019 10:35
Güncelleme :
12.12.2019 10:42
Emlak Pencerem - 12 Aralık 2019
Üst segmentin yüzde 29’u, orta segmentin ise yüzde 15’i konutundan memnun
EVA Gayrimenkul Değerleme Genel Müdürü Cansel Turgut Yazıcı ile Akademetre Yönetim Kurulu Başkanı Halil İbrahim Zeytin, Gayrimenkulün Büyük Buluşması-RE360’ta yaptıkları “Karşılanmamış Beklentiler” başlıklı sunumlarında, konut tercihlerine ilişkin çarpıcı tespitlerde bulundular. Üst segment gösterişsiz lüks konut isterken, orta segmentin konut seçimindeki önceliği çocuklarının mutluluğu oluyor.
EVA Gayrimenkul Değerleme Genel Müdürü Cansel Turgut Yazıcı ile Akademetre Yönetim Kurulu Başkanı Halil İbrahim Zeytin’den konut sektörüne ilişkin çarpıcı tespitler geldi. Yazıcı ve Zeytin, Gayrimenkulün Büyük Buluşması-RE360’ta yaptıkları “Karşılanmamış Beklentiler” başlıklı sunumlarında üst segment ile orta segmentin konut seçimindeki tercihleri, öncelikleri ve beklentilerini ortaya koydular.
ÜST VE ORTA SEGMENTİN YARISI KONUTUNDAN MEMNUN DEĞİL
İkilinin yaptığı sunumda, üst segmentin yüzde 29.2’sinin konutundan memnun olduğu, yüzde 46.5’inin ise memnuniyette kararsız kaldıkları, yüzde 24.3’ünün ise konutundan memnun olmadığı belirtildi. Buna karşın, orta segmentin, konutlarından memnuniyet oranı yüzde 15.2, memnun olmayanların oranı 32.8 iken, memnuniyette kararsız olanların oranı yüzde 52 olarak açıklandı. Konut almadaki önceliklerde de segmentler arası farklılık ortaya çıkıyor. Üst segment, konut seçiminde, yalınlık ve göstersiz lüks ile yönetilebilir ev anlayışını tercih ederken, orta ve alt segment konut seçiminin odağına, çocuklarının mutluluğunu koyuyor.
BEKLENTİLER FARKLI
Sunumda, üst ve orta segmentin konuttan farklı beklentileri de ortaya konuldu. Üst segment, hizmet alanında, sorunlar karşısında başvurulacak tek bir yetkili ile etkin site yönetimini tercih ederken, orta segment, sosyal etkinlikler ve acil sağlık hizmetini bu alanda ilk sıralara koyuyor. Konut özelliği olarak üst segmentin tercihleri, kişiselleştirilmiş konut içi malzeme kullanımı ile akıllı ev sistemi olurken, orta segmentin bu kategorideki tercihleri, ankastre beyaz eşya ile yüksek tavan oluyor. Proje özelliğinde de, üst segment ile orta segment ayrılıyor. Üst segment bu alanda, benzer yaşam biçimine sahip sakinler ile yatırımcı güvenirliği ve bilinirliği ararken, orta segment bu kapsamda şehir merkezine yakınlık ile peyzajı ilk sıralara koyuyor. Bununla birlikte konut alımında, üst segment ile orta segmentin önem verdikleri kategoriler de değişlik gösteriyor.
Üst segmentin önem derecesine göre sıralaması şöyle: “Hizmet özelliği (yüzde 29.4), yüzde 25.6 ile konut özelliği, yüzde 24.2 ile fasilite özelliği, yüzde 20.8 ile de proje özelliği.” Orta segmentte ise, yüzde 29.2 oranıyla konut özelliği en önemli özellik olarak ortaya çıkarken bunu yüzde 27.4’le proje özelliği, yüzde 24.8’le hizmet özelliği, yüzde 18.6 ile de fasilite özellikleri takip ediyor.
Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: