İstanbullu senelerdir bekliyordu! Gebze-Halkalı tren seferleri resmen başladı
İstanbul'un hayati önem taşıyan trafik sorununa çözüm olacak Gebze-Halkalı arası sefer yapabilecek olan Banliyö hattı resmen faaliyete girdi. Gebze-Halkalı Banliyö Tren Hattı'nda ilk gün yaşanırken seferlere başlandı.
Yayınlanma :
13.03.2019 07:36
Güncelleme :
13.03.2019 07:36
Emlak Pencerem / Emlak Haberleri Merkezi - 13 Mart 2019 - İstanbul
Halkalı'dan Gebze'ye gitmek isteyen vatandaşlar tüm istasyonları kullanabilecek. Açılışı gerçekleştirilen Gebze-Halkalı arasında hizmet verecek Banliyö tren hattını bu sabah itibariyle kullanmaya başladı.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın dün düzenlenen törenle açılışını yaptığı Gebze-Halkalı Banliyö Tren Hattı'nda bu sabah ilk seferler başladı. Vatandaşlar sabahın ilk saatlerinde banliyö tren hattını kullanmaya başladı.
İstanbul için büyük öneme sahip olan ve yıllardır yapımı devam eden Banliyö hattı hizmete girerek İstanbulluyu taşımaya başladı. Cumhurbaşkanı Erdoğan makinist koltuğuna oturarak Gebze-Halkalı hattı ilk seferini yaparken bu sabah itibariyle ilk seferler başladı.
Gebze Halkalı Tren hattını kullanacaklar dikkat! En düşük mesafe ücreti ne kadar sorusunun cevabını bekleyen İstanbullu için işte fiyat tarifesi!
EN KISA MESAFE 2.60 TL
Halkalı-Gebze Banliyö Hattı'nda en kısa mesafenin ücreti 2.60 TL olacak.
BAŞINDAN SONUNA KADAR YOLCULUK 5.70 TL
Hattın iki ucu arasında yolculuk yapmanın ücreti ise 5.70 TL olarak belirlendi.
METROBÜS GİBİ ÇALIŞACAK
Hatta, Metrobüs'te olduğu gibi duraklarda iade makineleri olacak. Buna göre en az ücret 1-3 durak arasında alınacak. 3 durak ve sonrasında ise yolculuk ücreti artacak.
Halkalı istasyonundan Halkalı-İstanbul Yeni Havalimanı metrosuna, Halkalı'dan Yenikapı-Kirazlı-Halkalı hattına, Küçükçekmece'den Yenikapı-İncirli-Sefaköy-Beylikdüzü diye de adlandırılan Yenikapı-Hacıosman hattına, Ataköy'den İkitelli-Ataköy hattına, Bakırköy'den Bakırköy-İDO-Kirazlı-Başakşehir hattına, Söğütlüçeşme'den Üç Katlı Büyük İstanbul Tüneli'ne ve onun raylı sistemine, Göztepe'den Göztepe-Ümraniye-Ataşehir hattına, Bostancı'dan Bostancı-Dudullu hattına, Pendik'ten Pendik-Sabiha Gökçen hattına, Tuzla'dan Kadıköy-Kartal-Tavşantepe hattına entegre olunacak.
Banliyö hattı ayrıca Yenikapı'dan Taksim-Hacıosman-Levent metro hattına, Sirkeci'den Bağcılar-Kabataş tramvay hattına, Üsküdar'dan Üsküdar-Sultanbeyli hattına, Ayrılık Çeşmesi'nden Kadıköy-Kartal-Tavşantepe hattına bağlanacak.
Gebze–Halkalı tren hattı eskiden 185 dakikada kat edilebilen bir mesafeyken şimdi 115 dakikaya inerek, İstanbullulara net 1 saat 10 dakika kazandıracak. Yeni hatlar sayesinde, saatte tek yönde 75 bin, gündeyse 1 milyon 700 bin İstanbulluyu taşıyabilecek. İstanbul’un 10 ilçesi bu hattı doğrudan kullanma imkanına sahip olacak. İstanbul trafiğinde çok önemli bir rahatlamaya yol açacak. Hizmete giren hatla birlikte İstanbul’un 170 km olan raylı sistem uzunluğunu 63 km ilaveyle 233 kilometreye çıkarılmış oldu.
Yaklaşık 8,5 milyar lira harcanan hattın şehrimize kazandırılmasında emeği geçen herkesi tebrik ediyorum. Bu hatla birlikte İstanbul'un 170 km olan raylı sistem uzunluğu 233 kilometreye çıkıyor.
Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: