İstanbul’da yaşayanların zaman zaman kullandığı tarihi Karaköy-Beyoğlu arasında çalışan Tünel, 143 yıl önce inşa edildi.
emlak Pencerem / Emlak haberleri merkezi - 27 Şubat 2018 - İstanbul Dünyanın en eski ikinci metrosu olan Tünel, Londra metrosundan (1863) sonra, 17 Ocak 1875 yılında inşa edildi. İlk olarak buharlı Tünel olarak hizmet verdi daha sonra 1971 tarihinde elektrikli olarak çalışmaya devam etti. Karaköy-Beyoğlu arasında hizmet veren dünyanın en eski ikinci metrosu 573 metre ve günümüzde ortalama günde 200 sefer yaparak 12 bin cıvarında yolcu taşıyor. Tarihi dokusu ile geçmişten izler taşıyan Karaköy-Beyoğlu metrosu hem İstanbul hem de Türkiye için önemli bir tarihi zenginliği de yolcularına tanıma fırsatı sunuyor. Karaköy-Beyoğlu Tüneli dünyanın ikinci metrosu olarak tarihe geçse de, yeraltında yapılan kendi alanında ilk uygulama olarak biliniyor. Aynı dönemde benzer uygulamalar Avrupa’da yapılmış olsa ancak bunlar yerüstü rayları olarak çalışmaktadır. Yeraltına yapılan Tünel, Türkiye’nin ilk metro hattı olarak tarihe geçer. Tünel halen hizmet vermeye devam ederek her gün binlerce yolcuya ev sahipliği yapıyor, yolculuk yapanları geçmişe götürüyor. Tarihi Karaköy-Beyoğlu metro hattı Karaköy ile Galata arasında çalışıyor. İstiklal Caddesi’nin Galata tarafında konumlanan Tünel İstiklal Caddesi ve etrafı ile Galata Kulesi ve çevresine ulaşım sağlıyor. Aşağıda Karaköy’e ulaşan yolcular Vapur ile Anadolu Yakası’nda Kadıköy ve Üsküdar gibi önemli yerleşim yerlerine ulaşabiliyorlar.Yap-İşlet-Devret modeliDünyanın en eski ikinci metro hattı olan Karaköy-Beyoğlu Tüneli yap-işlet-devret modeli ile inşa edilir. Tünel’in inşaatı Fransız mühendis Eugene Henri Gavand tarafından başlatılır. Gavand, Pera ile Galata’yı birbirine bağlayacak bir demiryolu projesi hazırlar ve Osmanlı Padişahı Sultan Abdülaziz Han’ın huzuruna çıkar. İşletme süresi 42 yıl olarak belirlenen Tünel, yap-işlet-devret modeliyle inşa edilerek 1875 yılının ocak ayında hizmete açılır. Buharlı sistemle çalışan Tünel’in sefere başladığında iki tarafı açık olan ahşap vagonları elektrik olmadığından gaz lambalarıyla aydınlatılır. İkinci Dünya Savaşı yıllarında bazı malzemeleri satın alınamadığı için bir süre yolcularından ayrı kalır. 1971 yılında tamamen yenilenerek elektrikli hale getirilir. 17 Ocak 1875 tarihinde görkemli bir açılışla hizmet vermeye başlayan Karaköy-Beyoğlu Tüneli açılışında, dünyadan ve Avrupa ülkelerinden önemli isimler bulunmuşlardır. Osmanlı Devletini temsilen Nafıa Nazırı Ethem Paşa, Maliye Nazırı Kabuli Paşa, Bahriye Nazırı Kayserili Ahmet Paşa, Zaptiye Nazırı Hüsnü Paşa, Evkaf Nazırı Kemal Paşa, Lübnan Valisi Rüstem Paşa, Gümrük Müdürü Galip Bey, İstanbul Şehremini Kadri Bey, Adliye Nezaretinden Rıfat Bey, Hariciye Nezaretinden Parnis Efendi ile Beyoğlu Mutasarrıfı ve Galata Kaymakamı açılışta hazır bulunmuşlardır.
emlak Pencerem / Emlak haberleri merkezi - 27 Şubat 2018 - İstanbul Dünyanın en eski ikinci metrosu olan Tünel, Londra metrosundan (1863) sonra, 17 Ocak 1875 yılında inşa edildi. İlk olarak buharlı Tünel olarak hizmet verdi daha sonra 1971 tarihinde elektrikli olarak çalışmaya devam etti. Karaköy-Beyoğlu arasında hizmet veren dünyanın en eski ikinci metrosu 573 metre ve günümüzde ortalama günde 200 sefer yaparak 12 bin cıvarında yolcu taşıyor. Tarihi dokusu ile geçmişten izler taşıyan Karaköy-Beyoğlu metrosu hem İstanbul hem de Türkiye için önemli bir tarihi zenginliği de yolcularına tanıma fırsatı sunuyor. Karaköy-Beyoğlu Tüneli dünyanın ikinci metrosu olarak tarihe geçse de, yeraltında yapılan kendi alanında ilk uygulama olarak biliniyor. Aynı dönemde benzer uygulamalar Avrupa’da yapılmış olsa ancak bunlar yerüstü rayları olarak çalışmaktadır. Yeraltına yapılan Tünel, Türkiye’nin ilk metro hattı olarak tarihe geçer. Tünel halen hizmet vermeye devam ederek her gün binlerce yolcuya ev sahipliği yapıyor, yolculuk yapanları geçmişe götürüyor. Tarihi Karaköy-Beyoğlu metro hattı Karaköy ile Galata arasında çalışıyor. İstiklal Caddesi’nin Galata tarafında konumlanan Tünel İstiklal Caddesi ve etrafı ile Galata Kulesi ve çevresine ulaşım sağlıyor. Aşağıda Karaköy’e ulaşan yolcular Vapur ile Anadolu Yakası’nda Kadıköy ve Üsküdar gibi önemli yerleşim yerlerine ulaşabiliyorlar.Yap-İşlet-Devret modeliDünyanın en eski ikinci metro hattı olan Karaköy-Beyoğlu Tüneli yap-işlet-devret modeli ile inşa edilir. Tünel’in inşaatı Fransız mühendis Eugene Henri Gavand tarafından başlatılır. Gavand, Pera ile Galata’yı birbirine bağlayacak bir demiryolu projesi hazırlar ve Osmanlı Padişahı Sultan Abdülaziz Han’ın huzuruna çıkar. İşletme süresi 42 yıl olarak belirlenen Tünel, yap-işlet-devret modeliyle inşa edilerek 1875 yılının ocak ayında hizmete açılır. Buharlı sistemle çalışan Tünel’in sefere başladığında iki tarafı açık olan ahşap vagonları elektrik olmadığından gaz lambalarıyla aydınlatılır. İkinci Dünya Savaşı yıllarında bazı malzemeleri satın alınamadığı için bir süre yolcularından ayrı kalır. 1971 yılında tamamen yenilenerek elektrikli hale getirilir. 17 Ocak 1875 tarihinde görkemli bir açılışla hizmet vermeye başlayan Karaköy-Beyoğlu Tüneli açılışında, dünyadan ve Avrupa ülkelerinden önemli isimler bulunmuşlardır. Osmanlı Devletini temsilen Nafıa Nazırı Ethem Paşa, Maliye Nazırı Kabuli Paşa, Bahriye Nazırı Kayserili Ahmet Paşa, Zaptiye Nazırı Hüsnü Paşa, Evkaf Nazırı Kemal Paşa, Lübnan Valisi Rüstem Paşa, Gümrük Müdürü Galip Bey, İstanbul Şehremini Kadri Bey, Adliye Nezaretinden Rıfat Bey, Hariciye Nezaretinden Parnis Efendi ile Beyoğlu Mutasarrıfı ve Galata Kaymakamı açılışta hazır bulunmuşlardır.