Milyonların yapılsın bir diğer milyonların ise yapılmasını istemediği Kanal İstanbul'a ilişkin maliyet hesabı ortaya çıktı. Bakan Karaismailoğlu, Kanal İstanbul ile alakalı önemli açıklamalarda bulunurken, Kanal prjesinin maliyetini açıkladı.
Emlak Pencerem / Emlak Haberleri Merkezi - 7 Mayıs 2021 - İstanbul
Türkiye'nin en önemli gündemden düşmeyen maddeleri arasında yer alan Kanal İstanbul ile alakalı önemli açıklamalar art arda gelmeye devam ediyor. Son olarak Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum'un "temelini atıyoruz" açıklamalarından sonra Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kanal İstanbul'un en fazla merak edilen konusunu maliyetini açıkladı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı adil karaismailoğlu TRT Haber ekranlarından dev projeler ve gündeme dair önemli konuların ayrıntılarına cevap verdi.
Özellikle CHP'liler tarafından istenmeyen dev projelerden biri olan Kanal İstanbul tartışmaları devam ederken, Bakan Karaismailoğlu proje hakkında bazı ayrıntıları TRT Haber ekranlarından paylaştı. Bakan Karaismailoğlu, "Hem ülke ekonomisi kazanacak hem stratejik güç sağlayacak. Bu projeyle ilgili bizden bilgi isteyen ülkeler var. Kendi ölçeğinde dünyanın en sıralı projelerinden biri olacak. En az 5 yıl sürmesi gerek bir proje gibi gözüküyor. İnşallah bitirip ülkemize kazandıracağız. " dedi.
Kanal İstanbul'un önemli projelerden biri olduğunu vurgulayan Bakan Karaismailoğlu, "Kanal İstanbul bayadır ülke gündeminde. Hiçbir şey yapılmadığı algısı doğru değil. Kanal İstanbul'a niye ihtiyaç duyuyoruz. Ona bakmak lazım. Biz 2053'ün 2071'in ülkemizin 100 yıllık planlarını yapıyoruz. Kuzey Marmara Otoyolu, İstanbul Havalimanı bunları yapmak bir güç ve vizyon ister. Karadeniz artık ticari bir göl olmaya başladı.
İstanbul'dan geçen gemi sayısı 50 bini bulmuştu. Gemi hacimleri büyüdü, bunu kaldıracak yapıya ihtiyaç var. İstanbul Boğazı'ndan güvenli geçiş sadece 25 bin geçmesi gerekiyor. Artık öyle bir yere gelecek ki İstanbul'dan bu gemiler geçemeyecek. Beklemeye başlayacak ve sıra olacaklar. Alternatif bir su yolu Kanal İstanbul olduğu için burayı kullanacaklar.
Kanal İstanbul'un maliyeti yaklaşık 15 milyar dolar. İhaleye çıkılınca bu rakamlar düşecektir. Lider ülke olmak için Kanal İstanbul olmazsa olmaz. Bu eşi benzeri olmayan boğazlara sahip çıkmamız gerekiyor. Genel projeye yük getirmeden bu projeyi yapacağız. Haziran sonu itibarıyla ilk köprümüzün temelini atacağız. 6 tane köprümüz var. 6 köprünün maliyeti 1,4 milyar dolar olacak. 2021 yılı Kanal İstanbul için çok hareketli bir yıl olacak." ifadelerini kullandı.
Emlak Pencerem / Emlak Haberleri Merkezi - 7 Mayıs 2021 - İstanbul
Türkiye'nin en önemli gündemden düşmeyen maddeleri arasında yer alan Kanal İstanbul ile alakalı önemli açıklamalar art arda gelmeye devam ediyor. Son olarak Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum'un "temelini atıyoruz" açıklamalarından sonra Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kanal İstanbul'un en fazla merak edilen konusunu maliyetini açıkladı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı adil karaismailoğlu TRT Haber ekranlarından dev projeler ve gündeme dair önemli konuların ayrıntılarına cevap verdi.
Özellikle CHP'liler tarafından istenmeyen dev projelerden biri olan Kanal İstanbul tartışmaları devam ederken, Bakan Karaismailoğlu proje hakkında bazı ayrıntıları TRT Haber ekranlarından paylaştı. Bakan Karaismailoğlu, "Hem ülke ekonomisi kazanacak hem stratejik güç sağlayacak. Bu projeyle ilgili bizden bilgi isteyen ülkeler var. Kendi ölçeğinde dünyanın en sıralı projelerinden biri olacak. En az 5 yıl sürmesi gerek bir proje gibi gözüküyor. İnşallah bitirip ülkemize kazandıracağız. " dedi.
Kanal İstanbul'un önemli projelerden biri olduğunu vurgulayan Bakan Karaismailoğlu, "Kanal İstanbul bayadır ülke gündeminde. Hiçbir şey yapılmadığı algısı doğru değil. Kanal İstanbul'a niye ihtiyaç duyuyoruz. Ona bakmak lazım. Biz 2053'ün 2071'in ülkemizin 100 yıllık planlarını yapıyoruz. Kuzey Marmara Otoyolu, İstanbul Havalimanı bunları yapmak bir güç ve vizyon ister. Karadeniz artık ticari bir göl olmaya başladı.
İstanbul'dan geçen gemi sayısı 50 bini bulmuştu. Gemi hacimleri büyüdü, bunu kaldıracak yapıya ihtiyaç var. İstanbul Boğazı'ndan güvenli geçiş sadece 25 bin geçmesi gerekiyor. Artık öyle bir yere gelecek ki İstanbul'dan bu gemiler geçemeyecek. Beklemeye başlayacak ve sıra olacaklar. Alternatif bir su yolu Kanal İstanbul olduğu için burayı kullanacaklar.
Kanal İstanbul'un maliyeti yaklaşık 15 milyar dolar. İhaleye çıkılınca bu rakamlar düşecektir. Lider ülke olmak için Kanal İstanbul olmazsa olmaz. Bu eşi benzeri olmayan boğazlara sahip çıkmamız gerekiyor. Genel projeye yük getirmeden bu projeyi yapacağız. Haziran sonu itibarıyla ilk köprümüzün temelini atacağız. 6 tane köprümüz var. 6 köprünün maliyeti 1,4 milyar dolar olacak. 2021 yılı Kanal İstanbul için çok hareketli bir yıl olacak." ifadelerini kullandı.