Türkiye’de organize perakendenin çatı kuruluşu olan Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) ile Nielsen tarafından hazırlanan ‘TAMPF - Nielsen Perakende Endeksi’ 2020 yılı ilk 6 ay verileri açıklandı. Haziran 2020 verilerine göre perakende sektörünün toplam cirosu geçtiğimiz yılın ilk 6 aylık dönemine göre enflasyon dahil %20 oranında artış gösterdi.
Emlak Pencerem / AVM Haberleri - 19 Ağustos 2020 - İstanbul
‘TAMPF - Nielsen Perakende Endeksi’ verilerini yorumlayan Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) Yönetim Kurulu Başkanı Alp Önder Özpamukçu, “2020 yılının ilk 6 aylık sonuçlarına baktığımızda %20 oranında bir büyüme görüyoruz. Bu enflasyondan arındırılmamış büyüme rakamı gıda perakendesinden geliyor. İlk 6 ayda özellikle Pandemi etkisi ile diğer kategorilerde önemli küçülmeler yaşanırken, gıda perakendesi perakende içindeki tüm kategorilerden ayrışarak %33’lük büyüme yakaladı. Buna karşın gıda dışı perakende %34 oranında küçülme gösterdi. Desteklerin ve düzenlemelerin de etkisi ile istihdamda, gıdada %9, gıda dışında %6’lık bir artış gözlemlenirken, perakende genelinde büyümeler metrekare bazında da göze çarpıyor” diye konuştu.
Pandemi döneminde hayati önemde sayılacak gıda perakendesinin gerek mal tedarikinde, gerekse hizmette hiçbir aksama yaşanmadan faaliyetini hızlandırarak sürdürmesinin önemini vurgulayan Özpamukçu, perakende sektörünün yaşanan zorlu koşullara rağmen istihdama pozitif katkı vermeyi sürdürdüğüne ve sektörde yatırımların halen devam ettiğine dikkat çekerek “Bu veriler, bu zorlu koşullarda da organize perakende sektörünün ekonominin lokomotifi olmaya devam ettiğini gösteriyor”dedi.
Emlak Pencerem / AVM Haberleri - 19 Ağustos 2020 - İstanbul
‘TAMPF - Nielsen Perakende Endeksi’ verilerini yorumlayan Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) Yönetim Kurulu Başkanı Alp Önder Özpamukçu, “2020 yılının ilk 6 aylık sonuçlarına baktığımızda %20 oranında bir büyüme görüyoruz. Bu enflasyondan arındırılmamış büyüme rakamı gıda perakendesinden geliyor. İlk 6 ayda özellikle Pandemi etkisi ile diğer kategorilerde önemli küçülmeler yaşanırken, gıda perakendesi perakende içindeki tüm kategorilerden ayrışarak %33’lük büyüme yakaladı. Buna karşın gıda dışı perakende %34 oranında küçülme gösterdi. Desteklerin ve düzenlemelerin de etkisi ile istihdamda, gıdada %9, gıda dışında %6’lık bir artış gözlemlenirken, perakende genelinde büyümeler metrekare bazında da göze çarpıyor” diye konuştu.
Pandemi döneminde hayati önemde sayılacak gıda perakendesinin gerek mal tedarikinde, gerekse hizmette hiçbir aksama yaşanmadan faaliyetini hızlandırarak sürdürmesinin önemini vurgulayan Özpamukçu, perakende sektörünün yaşanan zorlu koşullara rağmen istihdama pozitif katkı vermeyi sürdürdüğüne ve sektörde yatırımların halen devam ettiğine dikkat çekerek “Bu veriler, bu zorlu koşullarda da organize perakende sektörünün ekonominin lokomotifi olmaya devam ettiğini gösteriyor”dedi.