Geleneksel otomobillerin fabrika üretim bantlarından yavaş yavaş inmeye başladığı dönemde elektrikli otomobiller satışlardan yüksek pay almaya başladı. Otomobilde tüketicinin tercihleri Dünya genelinde değişiyor. Türkiye'de benzer durum söz konusu. Tüketici tarafından eğilimler elektrikli otomobillere doğru kaymaya devam ederken satış rakamları bu eğilimi doğruluyor. Peki Türkiye genelinde kaç adet elektrikli otomobil satıldı?Otomobil ve hafif ticari araç pazarı, 2022 yılı şubat ayına göre yüzde 63,4 büyüyerek 81 bin 148 adet olurken, bu tüm zamanların en yüksek şubat ayı olarak kayıtlara geçti.Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) şubat ayı verilerine göre, Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam satışları, 2023 yılı Ocak-Şubat döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 50,4 artarak 132 bin 42 olarak gerçekleşti.Otomobil satışları, 2023 yılı Ocak-Şubat döneminde geçen yıla göre yüzde 44,3 artışla 96 bin 195, hafif ticari araç satışları da yüzde 69,7 artarak 35 bin 847 oldu.Elektrikli otomobil satışları yüzde 469,4 arttıTürkiye otomobil pazarında, bu yılın ilk 2 ayında benzinli otomobiller 65 bin 457 adetlik satışla ilk, dizel otomobiller ise 16 bin 82 adetle ikinci sırada yer aldı.Hibrit otomobil satışları 10 bin 96 adet, otogazlı otomobil satışları da 2 bin 83 adet olarak kayıtlara geçti.Elektrikli otomobil satışları 2 bin 477 ile oto gazlı otomobil satışlarını geçti. Türkiye otomobil pazarında bu yılın ilk 2 aylık döneminde geçen yılın ilk 6 ayının toplamı olan 2 bin 263 adetten fazla elektrikli otomobil satışı gerçekleştirildi.Söz konusu dönemde elektrikli otomobil satışları yüzde 469,4 ve hibrit otomobil satışları yüzde 94 artış gösterdi.ELEKTRİKLİ OTOMOBİL TERCİH NEDENLERİ NELER?Elektrikli otomobiller, çevre dostu olmaları, düşük işletme maliyetleri, sessiz çalışmaları ve yüksek performansları gibi nedenlerden dolayı giderek daha fazla tercih ediliyor. Tüketici eğilimleri daha çok tasarruftan yana olmasına rağmen, elektrikli otomobillerin neden tercih edildiğine ilişkin çok fazla neden bulunuyor.
- Çevre dostu: Elektrikli otomobiller, fosil yakıtlı araçlar gibi atmosfere zararlı gaz emisyonlarına neden olmazlar. Bu nedenle, elektrikli otomobillerin kullanımı, hava kalitesini ve çevreyi korumaya yardımcı olur.
- Düşük işletme maliyetleri: İşletme maliyetleri genellikle düşüktür. Benzin veya dizel yakıtı ile karşılaştırıldığında, elektrikli otomobillerin şarj etmek için kullanılan elektrik maliyeti daha düşüktür. Ayrıca, elektrikli otomobillerin düşük bakım maliyetleri de vardır, çünkü motorlarında az sayıda hareketli parça bulunur.
- Sessiz çalışma: Çok daha sessiz çalışırlar. Bu özellik, özellikle şehir içinde yaşayanlar için çok önemlidir.
- Yüksek performans: Geleneksel otomobillerden daha yüksek bir performans sunabilirler. Elektrik motorları, çok hızlı şekilde tork üretebilirler, bu da daha hızlı ivmelenme ve daha yüksek maksimum hız anlamına gelir.
- Hükümet teşvikleri: Birçok ülke, elektrikli araçlara yönelik teşvikler sunar. Bu teşvikler, elektrikli araçların satın alınmasını daha uygun hale getirir.