İstanbul'da Ak Parti döneminin önemli projelerinden biri olan Alibeyköy-Eminönü arasında yapımı 2019'da tamamlanan ve test sürüşleri gerçekleştirilen tramvay hattı üzerinde İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu'nun yeniden test sürüşü yapması kafaları karıştırdı. Eminönü-Eyüpsultan-Alibeyköy tramvay hattı 1 Ocak tarihinde İstanbullunun hizmetine sunulacak.
emlak Pencerem / Emlak Haberleri Merkezi - 14 Aralık 2020 - İstanbul
İstanbul'da önemli metro ve tramvay projeleri için çalışmalar hızla devam ederken, İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, Eminönü-Alibeyköy arasında yapımı tamamlanan tramvay hattı üzerinde test sürüşü gerçekleştirdi. AK Partili İstanbul Büyükşehir Belediyesi döneminde hayata geçirilen ve ilk olarak 2019 yılı Mart ayında test sürüşleri gerçekleştirilen hatta yeniden test sürüşü yapılması ise kafaları karıştırdı.
İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi AK Parti Grup Başkanvekili ve Esenler Belediye Başkanı Mehmet Tevfik Göksu'nun test sürüşü gerçekleştirilen tramvay hattına dair yaptığı açıklama ise Mevlüt Uysal döneminde hattın tamamlanarak test sürüşlerinin yapıldığını doğruladı. İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu'nun dün gerçekleştirdiği Eminönü - Eyüpsultan - Alibeyköy Tramvay Hattı Araç Sürüş Testi'nin 20 ay önce yapıldığını ifade etti.
Göksu açıklamasında, "Bugünkü İBB yönetiminin yapabildiği tek şey. 19 Mart 2019'da test sürüşünü yaptığımız Eminönü, Eyüpsultan, Alibeyköy tramvay hattının 20 ay sonra yeniden test sürüşünü yapabilmek. Takdir İstanbulluların..." dedi..

TEST SÜRÜŞÜ 2019 MART AYINDA YAPILDI
İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan ve tamamladığında İstanbul'un ilk havai hat katenersiz tramvayı olacak Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı’nda çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Hattın “Araç Sürüş Testi”, Balat sahilinde İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Mevlüt Uysal, İBB üst düzey yetkilileri ve hattın geçeceği İlçe Belediye Başkanları ve Yüklenici Yetkililerinin katılımı ile gerçekleştirildi.
Test sürüşünün ardından açıklamalarda bulunan Başkan Uysal, hattın tarihi dokuya zarar vermeyecek ve görüntü kirliliği oluşturmayacak şekilde inşa edilmesinin amaçlandığını, bu sebeple hem havai hat katener sistemi yerine yerden beslemesi (APS) sistemi ile çalışan bir hat inşa edildiğini, hem de tarihi alanlardan geçişlerde titreşim ve gürültüyü azaltıcı zemin malzemelerinin kullanıldığını belirterek, "Test sürüşleri bittiğinde ilk etapta 8,8 kilometrelik Unkapanı Köprüsü–Alibeyköy arasındaki kısım hizmete başlayacak" açıklaması ile, devam eden Unkapanı Haliç geçiş projesi ile birlikte ele alınan Eminönü-Unkapanı arasındaki kesiminde en kısa sürede sisteme dahil edilmesi için çalışmaların devam ettiğini söyledi.
Hattın Tamamında Hizmet Verecek İstasyonlar
Eminönü - Küçükpazar - Cibali - Fener - Balat - Ayvansaray - Feshane - Eyüp Teleferik - Devlet Hastanesi - Silahtarağa Mahallesi - Sakarya Mahallesi - Alibeyköy Merkez - Alibeyköy Metro - Alibeyköy OtogarıİBB'DEN TEST SÜRÜŞÜ BÜLTENİ
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Raylı Sistem Daire Başkanlığı tarafından inşaat çalışmaları 2016 yılında başlatılan ve daha sonra durma noktasına gelen Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı’nda, yeni dönemde finansman sorunları çözülerek yapım süreci hızlandırılmıştı. Hattın, Cibali-Alibeyköy bölümündeki çalışmalarda sona gelindi. İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, 1 Ocak 2021’de hizmete alınacak hatta yapılan test sürüşüne katıldı. İmamoğlu, test sürüşü öncesinde, kurmaylarıyla birlikte Alibeyköy Durağı’ndaki Kontrol Merkezi’ni ziyaret etti. Raylı Sistemler Daire Başkanı Pelin Alpkökin ve Metro A.Ş. Genel Müdürü Özgür Soy’dan bilgiler alan İmamoğlu’na, Eyüpsultan Belediye Başkanı Deniz Köken de eşlik etti.
“2021 için hedef koyduk tümünü bitirme konusunda. Ciddi bir yatırımla milyonlarca İstanbulluyu, İstanbullunun gelip tarihi dokusundan keyif aldığı, tabii, çevreye duyarlı, çevreye hassas biçimde uygulamalarla böyle bir süreci başlatmış olacağız. Bu, özellikle iki metro ve metrobüs hattımızda buluşan da bir tramvayımız. Dolayısıyla hem Yenikapı’dan Taksim’e, Mahmutbey – Mecidiyeköy hattından bizlere çok fayda verecek bir buluşma sağlıyor tramvay. Aynı zamanda metrobüs ile de buluşuyor. Bu yönü ile de kıymetli. Alibeyköy’den Eminönü’ne kadar şöyle de bir faydası da var: Haliç, biliyorsunuz müzeleri ile de çok gelişiyor. Bu noktada da Haliç’le karşı karşıya çok daha kapsayıcı bir şehir hatlarının turistik amaçlı geçişlerini sağlayacağız. Malum, etkinlerin de olduğu Haliç Kongre Merkezi de var, Koç Müzesi de var, inşallah diğer çalışmalar da sonuçlandığında aynı zamanda sıkı bir turistik destinasyon da olacak.”
METRO YATIRIMLARI ÖNCELİĞİMİZ
Söz konusu tramvay hattının, Mahmutbey – Mecidiyeköy Metrosu ile Alibeyköy Durağı’nda bağlantısı bulunduğu bilgisini paylaşan İmamoğlu, her iki projede emeği geçen bütün kişi, kurum ve kuruluşlara teşekkürlerini iletti. Bundan sonra da metro yatırımlarının öncelikleri olacağını vurgulayan İmamoğlu, hiçbir işin yarım kalmasını istemediklerinin altını çizdi. Durmuş olan bütün yatırımları hayata geçirmek amacında olduklarına dikkat çeken İmamoğlu, söz konusu hatlarla ilgili şu bilgileri paylaştı: “Mesela çok heyecan duyduğum hatlardan birisi, Dudullu – Bostancı hatttı. Yine Çekmeköy – Sancaktepe –ki yine orda Şehir Hastanesi ile buluşuyor- ardından Sultanbeyli devamı gibi hatlar çok çok önemli. Hızray meselesi, bizim 2021’de önemli bir konumuz. Yani Sabiha Gökçen’i Halkalı’ya bağlayacak. 55 dakikada şehrin bir ucundan diğer ucuna ulaşılacak. Ayrıca arkadaşlarım, çok ekonomik bir çalışma yürütüyor. Projenin içerisinde mevcut istasyonlardan faydalanarak, yani 12 istasyonla expres bir geçişle şehrin batısına, doğusuna çok hızlı bir geçişle bağlayan bir hat olacak. Yine bizim 2021 de inşallah bir başka ihaleye hazır edeceğimiz konu da İncirli – Beylikdüzü hattı. İstanbul’un batısı çok mağdur raylı sistem açısından. İncirli – Beylükdüzü hattı deyince, içine Küçükçekmece, Sefaköy, Avcılar, Esenyurt ve hatta Büyükçekmece’yi alan bir hat. Tüm bu raylı sistem İstanbul’un çağdaş bir raylı sisteme kavuşması ve de güzel bir çevreyle buluşarak kavuşması, İstanbul’un gelecek vizyonu açısından büyük bir tamamlama organizasyonu gibi bir çalışma. İnşallah Allah, tamamına erdirsin.”
METROLARDA İNTERNET KULLANIMI İLE İLGİLİ GİRİŞİMLERİMİZ SÜRÜYOR
İmamoğlu, metrolarda internet kullanımıyla ilgili soruya ise “Raylı sistemlerde internet kullanımı ile ilgili girişimlerimiz sürüyor. Bu konuda İçişleri Bakanlığı’mızdan izin talebimiz devam ediyor. Hatta sürücüsüz hatlarda bunu kullanmayla ilgili bir engelimizin olmadığı yönünde görüşlerimiz var. Daha doğrusu işin yönetmeliği buna cevaz veriyor bunu yasaklayan mantıkta. Özellikle Mecidiyeköy-Mahmutbey Hattında başlamak istediğimizi bildirdik. Şu an inceleniyor. İnşallah bunu hallederiz de bir an önce metro hatlarında da internet erişimini vatandaşlara sunarız” yanıtını verdi. Feshane Durağı’nda trenden inen her iki Başkan, bu noktadan Balat Durağı’na kadar yürüyerek, hattın kalan kısmında incelemelerde bulundu.
HATTIN ÖYKÜSÜ
İBB Raylı Sistem Daire Başkanlığı tarafından inşaat çalışmaları 2016 yılında başlayan ve daha sonra durma noktasına gelen Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı’nda, yeni dönemde finansman sorunları çözülerek yapım süreci hızlandırılmıştı. Ancak, hattın inşaatında önemli bir teknik problemle karşılaşıldı. Raylı sistemin Ekim 2018’de tamamlanan 1,3 kilometrelik kısmının, mevcut temel ve ray seviyesinin altında kalan zemin bölgelerinde, tramvay işletmesini aksatacak düzeyde kazıklı sistem üzerine oturmayan düşey oturma, çökme ve kayma sorunu yaşandığı belirlendi.
HALİÇ’İN ZEMİNİ DİKKATE ALINMAMIŞ
İBB mühendisleri ile Sakarya Üniversitesi’nce görevlendirilen uzman akademisyenler tarafından, sahada ölçüm ve incelemeler yapıldı. İnceleme sonucunda, tramvay hattı üst yapısının tasarımı aşamasında, Haliç’e özgü kritik zemin koşullarının göz önüne alınmadığı, proje aşamasında zemin etüdü ve saha incelemesinin yeterli düzeyde yapılmadığı belirlendi. Bu düzensiz ve 1,5 yıldır devam eden zemin hareketinin, problemin ilave tedbirlerle çözülmesini kısıtladığı ve tramvayın işletme güvenliği için büyük riskler içerdiği görüldü. Yapılan teknik değerlendirmeler sonucunda, zemin hareketinin zamanla daha da artacağı öngörüldü. Bu nedenle, hattın kazıklı sistem üzerine oturmayan 1,3 kilometrelik temel bölümünün, kırılarak yeniden yapılmasının en uygun çözüm olacağı tespit edildi. Bu kapsamda, sahada imalatı 2018 yılında tamamlanmış Balat-Ayvansaray arasında tramvay üst yapı ray sökümü ve betonarme kırım işlerine, geçtiğimiz Nisan ayında başlandı ve kısa sürede tamamlandı.
emlak Pencerem / Emlak Haberleri Merkezi - 14 Aralık 2020 - İstanbul
İstanbul'da önemli metro ve tramvay projeleri için çalışmalar hızla devam ederken, İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, Eminönü-Alibeyköy arasında yapımı tamamlanan tramvay hattı üzerinde test sürüşü gerçekleştirdi. AK Partili İstanbul Büyükşehir Belediyesi döneminde hayata geçirilen ve ilk olarak 2019 yılı Mart ayında test sürüşleri gerçekleştirilen hatta yeniden test sürüşü yapılması ise kafaları karıştırdı.
İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi AK Parti Grup Başkanvekili ve Esenler Belediye Başkanı Mehmet Tevfik Göksu'nun test sürüşü gerçekleştirilen tramvay hattına dair yaptığı açıklama ise Mevlüt Uysal döneminde hattın tamamlanarak test sürüşlerinin yapıldığını doğruladı. İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu'nun dün gerçekleştirdiği Eminönü - Eyüpsultan - Alibeyköy Tramvay Hattı Araç Sürüş Testi'nin 20 ay önce yapıldığını ifade etti.
Göksu açıklamasında, "Bugünkü İBB yönetiminin yapabildiği tek şey. 19 Mart 2019'da test sürüşünü yaptığımız Eminönü, Eyüpsultan, Alibeyköy tramvay hattının 20 ay sonra yeniden test sürüşünü yapabilmek. Takdir İstanbulluların..." dedi..

TEST SÜRÜŞÜ 2019 MART AYINDA YAPILDI
İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan ve tamamladığında İstanbul'un ilk havai hat katenersiz tramvayı olacak Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı’nda çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Hattın “Araç Sürüş Testi”, Balat sahilinde İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Mevlüt Uysal, İBB üst düzey yetkilileri ve hattın geçeceği İlçe Belediye Başkanları ve Yüklenici Yetkililerinin katılımı ile gerçekleştirildi.
Test sürüşünün ardından açıklamalarda bulunan Başkan Uysal, hattın tarihi dokuya zarar vermeyecek ve görüntü kirliliği oluşturmayacak şekilde inşa edilmesinin amaçlandığını, bu sebeple hem havai hat katener sistemi yerine yerden beslemesi (APS) sistemi ile çalışan bir hat inşa edildiğini, hem de tarihi alanlardan geçişlerde titreşim ve gürültüyü azaltıcı zemin malzemelerinin kullanıldığını belirterek, "Test sürüşleri bittiğinde ilk etapta 8,8 kilometrelik Unkapanı Köprüsü–Alibeyköy arasındaki kısım hizmete başlayacak" açıklaması ile, devam eden Unkapanı Haliç geçiş projesi ile birlikte ele alınan Eminönü-Unkapanı arasındaki kesiminde en kısa sürede sisteme dahil edilmesi için çalışmaların devam ettiğini söyledi.
Hattın Tamamında Hizmet Verecek İstasyonlar
Eminönü - Küçükpazar - Cibali - Fener - Balat - Ayvansaray - Feshane - Eyüp Teleferik - Devlet Hastanesi - Silahtarağa Mahallesi - Sakarya Mahallesi - Alibeyköy Merkez - Alibeyköy Metro - Alibeyköy OtogarıİBB'DEN TEST SÜRÜŞÜ BÜLTENİ
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Raylı Sistem Daire Başkanlığı tarafından inşaat çalışmaları 2016 yılında başlatılan ve daha sonra durma noktasına gelen Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı’nda, yeni dönemde finansman sorunları çözülerek yapım süreci hızlandırılmıştı. Hattın, Cibali-Alibeyköy bölümündeki çalışmalarda sona gelindi. İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, 1 Ocak 2021’de hizmete alınacak hatta yapılan test sürüşüne katıldı. İmamoğlu, test sürüşü öncesinde, kurmaylarıyla birlikte Alibeyköy Durağı’ndaki Kontrol Merkezi’ni ziyaret etti. Raylı Sistemler Daire Başkanı Pelin Alpkökin ve Metro A.Ş. Genel Müdürü Özgür Soy’dan bilgiler alan İmamoğlu’na, Eyüpsultan Belediye Başkanı Deniz Köken de eşlik etti.
“2021 için hedef koyduk tümünü bitirme konusunda. Ciddi bir yatırımla milyonlarca İstanbulluyu, İstanbullunun gelip tarihi dokusundan keyif aldığı, tabii, çevreye duyarlı, çevreye hassas biçimde uygulamalarla böyle bir süreci başlatmış olacağız. Bu, özellikle iki metro ve metrobüs hattımızda buluşan da bir tramvayımız. Dolayısıyla hem Yenikapı’dan Taksim’e, Mahmutbey – Mecidiyeköy hattından bizlere çok fayda verecek bir buluşma sağlıyor tramvay. Aynı zamanda metrobüs ile de buluşuyor. Bu yönü ile de kıymetli. Alibeyköy’den Eminönü’ne kadar şöyle de bir faydası da var: Haliç, biliyorsunuz müzeleri ile de çok gelişiyor. Bu noktada da Haliç’le karşı karşıya çok daha kapsayıcı bir şehir hatlarının turistik amaçlı geçişlerini sağlayacağız. Malum, etkinlerin de olduğu Haliç Kongre Merkezi de var, Koç Müzesi de var, inşallah diğer çalışmalar da sonuçlandığında aynı zamanda sıkı bir turistik destinasyon da olacak.”
METRO YATIRIMLARI ÖNCELİĞİMİZ
Söz konusu tramvay hattının, Mahmutbey – Mecidiyeköy Metrosu ile Alibeyköy Durağı’nda bağlantısı bulunduğu bilgisini paylaşan İmamoğlu, her iki projede emeği geçen bütün kişi, kurum ve kuruluşlara teşekkürlerini iletti. Bundan sonra da metro yatırımlarının öncelikleri olacağını vurgulayan İmamoğlu, hiçbir işin yarım kalmasını istemediklerinin altını çizdi. Durmuş olan bütün yatırımları hayata geçirmek amacında olduklarına dikkat çeken İmamoğlu, söz konusu hatlarla ilgili şu bilgileri paylaştı: “Mesela çok heyecan duyduğum hatlardan birisi, Dudullu – Bostancı hatttı. Yine Çekmeköy – Sancaktepe –ki yine orda Şehir Hastanesi ile buluşuyor- ardından Sultanbeyli devamı gibi hatlar çok çok önemli. Hızray meselesi, bizim 2021’de önemli bir konumuz. Yani Sabiha Gökçen’i Halkalı’ya bağlayacak. 55 dakikada şehrin bir ucundan diğer ucuna ulaşılacak. Ayrıca arkadaşlarım, çok ekonomik bir çalışma yürütüyor. Projenin içerisinde mevcut istasyonlardan faydalanarak, yani 12 istasyonla expres bir geçişle şehrin batısına, doğusuna çok hızlı bir geçişle bağlayan bir hat olacak. Yine bizim 2021 de inşallah bir başka ihaleye hazır edeceğimiz konu da İncirli – Beylikdüzü hattı. İstanbul’un batısı çok mağdur raylı sistem açısından. İncirli – Beylükdüzü hattı deyince, içine Küçükçekmece, Sefaköy, Avcılar, Esenyurt ve hatta Büyükçekmece’yi alan bir hat. Tüm bu raylı sistem İstanbul’un çağdaş bir raylı sisteme kavuşması ve de güzel bir çevreyle buluşarak kavuşması, İstanbul’un gelecek vizyonu açısından büyük bir tamamlama organizasyonu gibi bir çalışma. İnşallah Allah, tamamına erdirsin.”
METROLARDA İNTERNET KULLANIMI İLE İLGİLİ GİRİŞİMLERİMİZ SÜRÜYOR
İmamoğlu, metrolarda internet kullanımıyla ilgili soruya ise “Raylı sistemlerde internet kullanımı ile ilgili girişimlerimiz sürüyor. Bu konuda İçişleri Bakanlığı’mızdan izin talebimiz devam ediyor. Hatta sürücüsüz hatlarda bunu kullanmayla ilgili bir engelimizin olmadığı yönünde görüşlerimiz var. Daha doğrusu işin yönetmeliği buna cevaz veriyor bunu yasaklayan mantıkta. Özellikle Mecidiyeköy-Mahmutbey Hattında başlamak istediğimizi bildirdik. Şu an inceleniyor. İnşallah bunu hallederiz de bir an önce metro hatlarında da internet erişimini vatandaşlara sunarız” yanıtını verdi. Feshane Durağı’nda trenden inen her iki Başkan, bu noktadan Balat Durağı’na kadar yürüyerek, hattın kalan kısmında incelemelerde bulundu.
HATTIN ÖYKÜSÜ
İBB Raylı Sistem Daire Başkanlığı tarafından inşaat çalışmaları 2016 yılında başlayan ve daha sonra durma noktasına gelen Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı’nda, yeni dönemde finansman sorunları çözülerek yapım süreci hızlandırılmıştı. Ancak, hattın inşaatında önemli bir teknik problemle karşılaşıldı. Raylı sistemin Ekim 2018’de tamamlanan 1,3 kilometrelik kısmının, mevcut temel ve ray seviyesinin altında kalan zemin bölgelerinde, tramvay işletmesini aksatacak düzeyde kazıklı sistem üzerine oturmayan düşey oturma, çökme ve kayma sorunu yaşandığı belirlendi.
HALİÇ’İN ZEMİNİ DİKKATE ALINMAMIŞ
İBB mühendisleri ile Sakarya Üniversitesi’nce görevlendirilen uzman akademisyenler tarafından, sahada ölçüm ve incelemeler yapıldı. İnceleme sonucunda, tramvay hattı üst yapısının tasarımı aşamasında, Haliç’e özgü kritik zemin koşullarının göz önüne alınmadığı, proje aşamasında zemin etüdü ve saha incelemesinin yeterli düzeyde yapılmadığı belirlendi. Bu düzensiz ve 1,5 yıldır devam eden zemin hareketinin, problemin ilave tedbirlerle çözülmesini kısıtladığı ve tramvayın işletme güvenliği için büyük riskler içerdiği görüldü. Yapılan teknik değerlendirmeler sonucunda, zemin hareketinin zamanla daha da artacağı öngörüldü. Bu nedenle, hattın kazıklı sistem üzerine oturmayan 1,3 kilometrelik temel bölümünün, kırılarak yeniden yapılmasının en uygun çözüm olacağı tespit edildi. Bu kapsamda, sahada imalatı 2018 yılında tamamlanmış Balat-Ayvansaray arasında tramvay üst yapı ray sökümü ve betonarme kırım işlerine, geçtiğimiz Nisan ayında başlandı ve kısa sürede tamamlandı.