İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Hacıosman-Yenikapı metro hattında kullanılmak üzere 68 adet vagonun ilkini sahur vaktinde raylara indirdi. Başkan Topbaş hizmete alım töreninde yaptığı konuşmada yeni vagonların yüzde 42’sinin yerli üretim olduğunu söyledi.Emlak Pencerem / Emlak haberleri merkezi - 3 Haziran 2017 - İstanbulYüzde 42 yerli katkı ile üretilen “Sürücülü ve “Tam Otomatik Sürücüsüz” olarak kullanılabilecek vagonların hizmete alım töreni Seyrantepe Metro İstasyonu’nda yapıldı. Hizmete alım törenine Başkan Topbaş’ın yanı sıra Adapazarı Hyundai Eurotem Demiryolu Araçları Fabrikası’nın temsilcileri, İstanbul Büyükşehir Belediyesi bürokratları ile basın mensupları ve metro hattında çalışan işçiler katıldı.Vagonların hizmete alım töreninde konuşan Başkan Kadir Topbaş, “Bugün yine burada tarihi bir güne tanıklık etmekteyiz. Sürücüsüz çalışacak vagonlarımızın 68 adetini sisteme dahil etmek üzere buradayız” dedi.Başkan Kadir Topbaş 2017 Aralık ayına gelindiğinde vagon teslimatının biteceğini ve sistemde 160 vagonun çalışır durumda olacağını belirterek, “Bu sistemle 450 bin yolcu burayı kullanmış olabilecek. Araçların tamamen her birinde yangın testleri yapıldı. En ileri otomasyona sahip olduğunu söylüyorum ve üzerlerinde varış göstergeleri var kaç dakika sonra nerede olacağını gösterecek. Bu sistemi İstanbul’da zamanı iyi kullanabilmek için özellikle raylı sistemlerde, metrolar ve toplu taşıma sistemlerinde bunu önemsiyoruz” ifadelerini kullandı.Fren Yapınca Elektrik ÜretilecekYeni vagonların teknolojik özelliklerinden de bahseden Başkan Topbaş, “Bu vagonlar fren yaptığı zaman elektrik üretiyor ve diğer fren sistemlerinin elektrik kullanımında ki enerjiyi buradan destekliyor. Bundan dolayı da ayrıca titreşim ve ses minimize edilmiştir” diye konuştu.En Yeni Metrolar BizdeBaşkan Topbaş metro ağlarını oluşturmada ülke olarak gecikildiğini ve yeni metro ağları oluşturulduğundan da en ileri teknolojiyi metro hatlarında kullandıklarını ifade ederek konuşmasını şöyle sürdürdü: “Dünyada metro yapımında gecikmişiz. Ama başka bir şey ise bütün metro sistemlerinin tamamı çok yeni teknoloji ile yapılıyor. Şu anda bizim teknolojide New York, Tokyo, Londra’da, Berlin’de bu ileri teknoloji yok. Bizim burada kullandığımız teknolojiler ve vagon kaliteleri daha iyi. Çünkü onlar yüz – yüz elli yıl önce yaptılar ve o sistemler eskidi. Bizler o zamanki teknolojiden değil, bu günkü teknolojiden yaptığımız için en modernleri bu şehre yakışır diyoruz.”Yüzde 42’si Yerli Üretim Başkan Topbaş vagonların üretilirken önemsedikleri en önemli konulardan birinin de yerli üretim olmalarını vurgulayarak vagonların maliyetlerine dair şu bilgileri verdi: “Şu anda ki bu 68 vagonun bize maliyeti takriben 77.5 milyon Euro artı KDV. Böylece bu metro sistemimizi Hacıosman’dan Yenikapı’ya kadar ve Seyrantepe’ye kadar mekanik ve sistematik olarak çok daha rahat çalışacak.” Yerli üretim olan vagonların özellikleri,- Araçlar son teknolojiye uygun Tam Otomatik Sürücüsüz (Sürücü kabini olmaksızın) işletim sistemine sahip.
-Araçlar arasında birbirine geçiş imkanı sağlayan 140 cm genişliğinde ara geçiş yolları olacak olup, bu sayede yolcuların 4 araçtan oluşan bir tren içerisinde homojen dağılımı mümkün olabilecek.
-4 araçlı tren setleri birbirine otomatik olarak bağlanabilecek ve 8 araçlı bir tren seti oluşturacak.
-Trenler yangın tespit alarm sistemi mevcut.
-Tüm Araçlar klimalı olacak.
-Araç önünde sayısal varış göstergeleri mevcut.
-Her bir yolcu kapısı üzerinde LCD aktif güzergah haritaları (LRM) olacaktır. Araçta, geçilen, varılan ve gelecek istasyonlar yol haritası üzerinde gösterilecek. Ayrıca bu yol haritası üzerinde diğer ulaşım sistemlerine aktarma noktalarının gösterimi de bulunacak.
-Her bir araçta yüksek çözünürlüklü toplam 12 adet LED Video ekranlarında yolculuk esnasında bilgilendirme videoları, reklam, haber, promosyon vb. görsel videolar yayınlanabilecek.
-Trenler fren yaptığında enerji geri kazanılarak diğer trenlerin çekiş enerjisine yönlendirilecek.
- Konforlu bir yolculuk için titreşim ve ses izolasyonu olacaktır.
-Yolcular ile kumanda merkezi arasında aktif iletişim sağlanabilecektir.
- Araçlarda, CCTV (Kapalı Devre Televizyon Sistemi) kamera sistemi kurulacak.
-Araçlar arasında birbirine geçiş imkanı sağlayan 140 cm genişliğinde ara geçiş yolları olacak olup, bu sayede yolcuların 4 araçtan oluşan bir tren içerisinde homojen dağılımı mümkün olabilecek.
-4 araçlı tren setleri birbirine otomatik olarak bağlanabilecek ve 8 araçlı bir tren seti oluşturacak.
-Trenler yangın tespit alarm sistemi mevcut.
-Tüm Araçlar klimalı olacak.
-Araç önünde sayısal varış göstergeleri mevcut.
-Her bir yolcu kapısı üzerinde LCD aktif güzergah haritaları (LRM) olacaktır. Araçta, geçilen, varılan ve gelecek istasyonlar yol haritası üzerinde gösterilecek. Ayrıca bu yol haritası üzerinde diğer ulaşım sistemlerine aktarma noktalarının gösterimi de bulunacak.
-Her bir araçta yüksek çözünürlüklü toplam 12 adet LED Video ekranlarında yolculuk esnasında bilgilendirme videoları, reklam, haber, promosyon vb. görsel videolar yayınlanabilecek.
-Trenler fren yaptığında enerji geri kazanılarak diğer trenlerin çekiş enerjisine yönlendirilecek.
- Konforlu bir yolculuk için titreşim ve ses izolasyonu olacaktır.
-Yolcular ile kumanda merkezi arasında aktif iletişim sağlanabilecektir.
- Araçlarda, CCTV (Kapalı Devre Televizyon Sistemi) kamera sistemi kurulacak.