Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Perakende Ciro Endeksi’nin Eylül ayı sonuçları açıklandı.
Emlak Pencerem / AVM Haberleri - 11 Kasım 2020 - İstanbul
Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi Ağustos 2020 dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde Eylül ayında yüzde 0,7 artışla 293 puana ulaştı.
AVM’lerde kiralanabilir alan (m2) başına düşen cirolar Eylül 2020’de İstanbul’da 1387 TL, Anadolu’da 936 TL olarak gerçekleşmiştir. Türkiye geneli metrekare verimliliği ise Eylül 2020’de 1116 TL olarak gerçekleşmiştir.
Ziyaret Sayısı Endeksi
Eylül 2020 döneminde ziyaret sayısı endeksi Ağustos 2020’ye göre yüzde 6,8 oranında düşüşle 55 puan olarak gerçekleşmiştir.
Eylül 2020 döneminde kategoriler bazında metrekare verimlilik endeksi, Ağustos 2020 dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde; Giyim kategorisi 264 puana, Ayakkabı kategorisi rak 274 puana ulaşmıştır. Teknoloji kategorisi yüzde 13,8 artış göstererek 512 puana, Hipermarket kategorisi yüzde 2,3 artış göstererek 226 puana, Yiyecek-İçecek kategorisi 0,5 artış göstererek 212 puana, diğer kategorisi ise 0,3 artış göstererek 287 puana yükselmiştir.
Emlak Pencerem / AVM Haberleri - 11 Kasım 2020 - İstanbul
Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi Ağustos 2020 dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde Eylül ayında yüzde 0,7 artışla 293 puana ulaştı.
AVM’lerde kiralanabilir alan (m2) başına düşen cirolar Eylül 2020’de İstanbul’da 1387 TL, Anadolu’da 936 TL olarak gerçekleşmiştir. Türkiye geneli metrekare verimliliği ise Eylül 2020’de 1116 TL olarak gerçekleşmiştir.
Ziyaret Sayısı Endeksi
Eylül 2020 döneminde ziyaret sayısı endeksi Ağustos 2020’ye göre yüzde 6,8 oranında düşüşle 55 puan olarak gerçekleşmiştir.
Eylül 2020 döneminde kategoriler bazında metrekare verimlilik endeksi, Ağustos 2020 dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde; Giyim kategorisi 264 puana, Ayakkabı kategorisi rak 274 puana ulaşmıştır. Teknoloji kategorisi yüzde 13,8 artış göstererek 512 puana, Hipermarket kategorisi yüzde 2,3 artış göstererek 226 puana, Yiyecek-İçecek kategorisi 0,5 artış göstererek 212 puana, diğer kategorisi ise 0,3 artış göstererek 287 puana yükselmiştir.