Bakanlık tarafından hizmete sunulan ALO 181 hattını arayanlar en çok kentsel dönüşün ile alakalı yaşadıkları sorunlar veya soruları için aradı.Emlak Pencerem / Emlak haberleri merkezi - 18 Ekim 2016 - İstanbulÇevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından Bakanlıkla alakalı tüm sorulara cevap vermek için hayata geçirilen Alo 181 hattına kurulduğu 2013 tarihinden bu yana 725 bin adet çağrı kayıt altına alındığı kaydedildi. Haftanın 7 gün 24 saat hizmet veren çağrı merkezini kentsel dönüşüm çalışmalarıyla ilgili bilgi almak için arayan da var yemek yediği restoranı şikâyet eden de.2013 yılının başında faaliyetlerine başlayan Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çağrı Merkezi Alo 181’e gün içerisinde binlerce çağrı düşüyor. Kurulduğu günden bu yana 725 bin çağırıyı yanıtlayan merkeze hava kirliliğinden, gürültüye, atık şikâyetlerinden kentsel dönüşüme kadar farklı konularda ihbar ve şikayetler yağıyor. 65 kişinin 7 gün 24 saat telefon başında beklediği merkeze gelen çağrıların yüzde 77’i bilgi, yüzde 6’sı şikâyet, yüzde 3’ü ihbar ve yüzde 14’ü de tapu ve kadastro ile ilgili konular oluşturuyor.
En Çok Kentsel Dönüşüm İçin Aradılar
Çağrı merkezinin telefonunu susturmayan konuların başında ise kentsel dönüşüm soruları geldi. 151 bin vatandaş kentsel dönüşüm kapsamında devletin sağlamış olduğu finans desteklerini, evlerini yenilemek için atmaları gereken adımları sordu. En çok çağrı İstanbul, Ankara, İzmir gibi büyükşehirlerden gelirken, yapılan araştırmalar sonucunda kurumu arayan vatandaşların yüzde 88’inin telefonu memnun kalarak kapattıkları tespit edildi.
En Çok Kentsel Dönüşüm İçin Aradılar
Çağrı merkezinin telefonunu susturmayan konuların başında ise kentsel dönüşüm soruları geldi. 151 bin vatandaş kentsel dönüşüm kapsamında devletin sağlamış olduğu finans desteklerini, evlerini yenilemek için atmaları gereken adımları sordu. En çok çağrı İstanbul, Ankara, İzmir gibi büyükşehirlerden gelirken, yapılan araştırmalar sonucunda kurumu arayan vatandaşların yüzde 88’inin telefonu memnun kalarak kapattıkları tespit edildi.