Çanakkale'de emlak fiyatlarını arttıran, Türkiye'nin gurur projelerinden biri olan 1915 Çanakkale Köprüsü tabliye montajında sona gelindi. Köprü üzerinde yapılan çalışmaların son aşamasını yerinde inceleyen Bakan Karaismailoğlu, önemli açıklamalarda bulundu.
Emlak Pencerem / Emlak Haberleri Merkezi - 21 Eylül 2021 - İstanbul
Türkiye'nin en önemli köprülerinden birinde daha sona yaklaşılıyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından hayata geçirilen 1915 Çanakkale Köprüsü üzerinde tabliye montajlarının tamamlanma aşaması yaklaştı. İstanbul'dan kesintisiz biçimde İzmir'e Çanakkale üzerinden gitmek isteyenler gelecek yaz bu yolu kullanacaklar.
Bakan Karaismailoğlu, "(1915 Çanakkale Köprüsü) Proje tamamlandığında yıllık zaman tasarruf tutarı 624 milyon liraya, akaryakıt tasarruf tutarı ise 113 milyon liraya ulaşacak." dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Türkiye'nin mega projesi 1915 Çanakkale Köprüsü şantiyesinde incelemelerde bulundu. Köprünün gelinen son durumunu paylaşan Bakan Karaismailoğlu, önemli açıklamalarda bulundu.
Karaismailoğlu, "Görüldüğü üzere, montajlanan tabliye blokları ile artık 1915 Çanakkale Köprüsü büyük oranda tamamlanıyor. Sadece kulelere yakın olan tabliyelerin montaj işlemi kaldı. Asırların hayali için geri sayım başladı diyebiliriz. 101 kilometre uzunluğu ile Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe otoyol projesi kapsamında yer alan 1915 Çanakkale Köprüsü orta açıklığı 2023 metre, 723 metre yan açıklıklar ile 3563 metre uzunluğundadır. 2023 metrelik orta açıklık Cumhuriyetimizin 100. yıldönümünü sembolize ediyor ve tamamlandığında Dünyanın en büyük orta açıklığa sahip asma köprüsü ünvanına sahip olacak. 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleriyle beraber toplam geçiş uzunluğu 4608 metreye ulaşacak. Köprünün 318 metrelik çelik kuleleri Çanakkale zırhlı zaferinin kazanıldığı 18 Mart 1915'i işaret etmektedir. İki çelik kule arasındaki köprümüz Dünyada ikiz tabliye olarak tasarlanan nadir asma köprülerden biri olma özelliğine sahip. Tamamlanınca, Dünya'da 2000 metre orta açıklığı üzerinde ikiz tabliye olarak tasarlanan ve inşaa edilen ilk köprü olarak tarihe geçecek. 318 metrelik kule yüksekliği ve 16 metrelik mimari amaçlı top mermisi figürü ile birlikte düşünüldüğünde deniz seviyesinden 334 metre yüksekliğe erişecek ve Dünyanın en yüksek kulelerine sahip asma köprüsü olacak. Kısaca 1915 Çanakkale Köprümüz enlerin projesi olarak Çanakkale Boğazına adeta mühür vuracak ve ülkemizin simge yapılarından biri olacaktır." diye konuştu.
DEPREM VE RÜZGARA DAYANIKLI
Karaismailoğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün şimdiye kadar yapılan işlemleri sıralarken, "2x3 trafik şeritli köprümüzün tabliyesi 45 metre genişliğinde ve 3,5 metre yüksekliğinde ikiz tabliye olarak projelendirildi. Asma köprü kule temelleri Asya kıtasında -45 metre, Avrupa tarafında ise -37 metre derinlikte iyileştirilmiş, deniz tabanına serbestçe oturtulmuştur. 1915 Çanakkale Köprüsü'nde kuru havuz, ıslak havuzda keson imalatları, pirint ve bağ kirişi imalatları, ankraj blokları, kule montajı ana kablo tabliye montajı ve üst yapı çalışmaları gibi yapım tekniği açısından bir çok önemli imalat kalemi yer almaktadır. Köprüde 162000 bin kilometre uzunluğunda yani Dünyanın etrafında 4 defa dönecek kadar çelik tel kullanılmakta. Bölgedeki yüksek rüzgar hızları dikkate alınarak tasarlanan 1915 Çanakkale Köprüsü gerek işletme döneminde, gerekse de inşaat sırasında oluşacak en elverişsiz rüzgar etkilerine karşı stabilitesi test edilmiş ve bu testlerden başarıyla çıkmıştır. Köprünün kule temelleri olası büyük depremlere karşı çelik kazıklarla güçlendirilmiş, zemin üzerinde konumlandırılmış batırma keson tipi temel seçilmiştir. 1915 Çanakkale Köprüsü yapım maliyeti, görevli şirket tarafından yapım bedeline 2.332 Milyar Euro, kamulaştırma çalışmalarına ise 579 Milyon TL harcama yapılmıştır. " ifadelerini kullandı.
18 MARTTA HİZMETE GİRECEK
Tabliye montajlarının tamamlanması ile artık 1915 Çanakkale Köprüsünün büyük oranda tamamlandığını görebiliyoruz diyen Bakan Karaismailoğlu, "tabi köprü çalışmaları devam ederken bir yandan da otoyol yapım çalışmaları devam ediyor. Bugüne kadar 2 betonarme yaklaşım viyadüğü, 2 betonarme viyadük, 6 hidrolik köprüsü, 5 alt geçit köprüsü, 39 üst geçit, 40 alt geçit, 227 menfez ve 4 kavşağı tamamladık. 1 köprü, 4 üst geçit, 1 kutu menfez, 8 kavşak, 4 otoyol hizmet tesisi ve 2 bakım işletme merkezinde de çalışmalar hızla devam ediyor. Yaklaşık 5100 personel, 809 adet iş makinesi ve 7/24 çalışma esası ile başarıyla sürdürdüğümüz çalışmalar sonucunda projemizin 18 Mart 2022'de hizmete girmesi için yorulmak bilmiyoruz." diye konuştu.
Emlak Pencerem / Emlak Haberleri Merkezi - 21 Eylül 2021 - İstanbul
Türkiye'nin en önemli köprülerinden birinde daha sona yaklaşılıyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından hayata geçirilen 1915 Çanakkale Köprüsü üzerinde tabliye montajlarının tamamlanma aşaması yaklaştı. İstanbul'dan kesintisiz biçimde İzmir'e Çanakkale üzerinden gitmek isteyenler gelecek yaz bu yolu kullanacaklar.
Bakan Karaismailoğlu, "(1915 Çanakkale Köprüsü) Proje tamamlandığında yıllık zaman tasarruf tutarı 624 milyon liraya, akaryakıt tasarruf tutarı ise 113 milyon liraya ulaşacak." dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Türkiye'nin mega projesi 1915 Çanakkale Köprüsü şantiyesinde incelemelerde bulundu. Köprünün gelinen son durumunu paylaşan Bakan Karaismailoğlu, önemli açıklamalarda bulundu.
#Canlı 1915 Çanakkale Köprüsü Şantiyesi Basın AçıklamasıÇanakkale https://t.co/2AyPYuLyAD
— adil karaismailoğlu (@akaraismailoglu) September 21, 2021
Karaismailoğlu, "Görüldüğü üzere, montajlanan tabliye blokları ile artık 1915 Çanakkale Köprüsü büyük oranda tamamlanıyor. Sadece kulelere yakın olan tabliyelerin montaj işlemi kaldı. Asırların hayali için geri sayım başladı diyebiliriz. 101 kilometre uzunluğu ile Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe otoyol projesi kapsamında yer alan 1915 Çanakkale Köprüsü orta açıklığı 2023 metre, 723 metre yan açıklıklar ile 3563 metre uzunluğundadır. 2023 metrelik orta açıklık Cumhuriyetimizin 100. yıldönümünü sembolize ediyor ve tamamlandığında Dünyanın en büyük orta açıklığa sahip asma köprüsü ünvanına sahip olacak. 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleriyle beraber toplam geçiş uzunluğu 4608 metreye ulaşacak. Köprünün 318 metrelik çelik kuleleri Çanakkale zırhlı zaferinin kazanıldığı 18 Mart 1915'i işaret etmektedir. İki çelik kule arasındaki köprümüz Dünyada ikiz tabliye olarak tasarlanan nadir asma köprülerden biri olma özelliğine sahip. Tamamlanınca, Dünya'da 2000 metre orta açıklığı üzerinde ikiz tabliye olarak tasarlanan ve inşaa edilen ilk köprü olarak tarihe geçecek. 318 metrelik kule yüksekliği ve 16 metrelik mimari amaçlı top mermisi figürü ile birlikte düşünüldüğünde deniz seviyesinden 334 metre yüksekliğe erişecek ve Dünyanın en yüksek kulelerine sahip asma köprüsü olacak. Kısaca 1915 Çanakkale Köprümüz enlerin projesi olarak Çanakkale Boğazına adeta mühür vuracak ve ülkemizin simge yapılarından biri olacaktır." diye konuştu.
DEPREM VE RÜZGARA DAYANIKLI
Karaismailoğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün şimdiye kadar yapılan işlemleri sıralarken, "2x3 trafik şeritli köprümüzün tabliyesi 45 metre genişliğinde ve 3,5 metre yüksekliğinde ikiz tabliye olarak projelendirildi. Asma köprü kule temelleri Asya kıtasında -45 metre, Avrupa tarafında ise -37 metre derinlikte iyileştirilmiş, deniz tabanına serbestçe oturtulmuştur. 1915 Çanakkale Köprüsü'nde kuru havuz, ıslak havuzda keson imalatları, pirint ve bağ kirişi imalatları, ankraj blokları, kule montajı ana kablo tabliye montajı ve üst yapı çalışmaları gibi yapım tekniği açısından bir çok önemli imalat kalemi yer almaktadır. Köprüde 162000 bin kilometre uzunluğunda yani Dünyanın etrafında 4 defa dönecek kadar çelik tel kullanılmakta. Bölgedeki yüksek rüzgar hızları dikkate alınarak tasarlanan 1915 Çanakkale Köprüsü gerek işletme döneminde, gerekse de inşaat sırasında oluşacak en elverişsiz rüzgar etkilerine karşı stabilitesi test edilmiş ve bu testlerden başarıyla çıkmıştır. Köprünün kule temelleri olası büyük depremlere karşı çelik kazıklarla güçlendirilmiş, zemin üzerinde konumlandırılmış batırma keson tipi temel seçilmiştir. 1915 Çanakkale Köprüsü yapım maliyeti, görevli şirket tarafından yapım bedeline 2.332 Milyar Euro, kamulaştırma çalışmalarına ise 579 Milyon TL harcama yapılmıştır. " ifadelerini kullandı.
18 MARTTA HİZMETE GİRECEK
Tabliye montajlarının tamamlanması ile artık 1915 Çanakkale Köprüsünün büyük oranda tamamlandığını görebiliyoruz diyen Bakan Karaismailoğlu, "tabi köprü çalışmaları devam ederken bir yandan da otoyol yapım çalışmaları devam ediyor. Bugüne kadar 2 betonarme yaklaşım viyadüğü, 2 betonarme viyadük, 6 hidrolik köprüsü, 5 alt geçit köprüsü, 39 üst geçit, 40 alt geçit, 227 menfez ve 4 kavşağı tamamladık. 1 köprü, 4 üst geçit, 1 kutu menfez, 8 kavşak, 4 otoyol hizmet tesisi ve 2 bakım işletme merkezinde de çalışmalar hızla devam ediyor. Yaklaşık 5100 personel, 809 adet iş makinesi ve 7/24 çalışma esası ile başarıyla sürdürdüğümüz çalışmalar sonucunda projemizin 18 Mart 2022'de hizmete girmesi için yorulmak bilmiyoruz." diye konuştu.